Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
Sitemize 8 tane moderatör alinacaktir . Moderatör olmak için Tiklayiniz..

 

 PhotoShop Yararlı Bilgiler

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
ש๏lŦยгє๓
Caliskan Üye
Caliskan Üye
ש๏lŦยгє๓


Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 61 Karma Karma : 151 Rep Rep : 0 Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 17/04/10

PhotoShop Yararlı Bilgiler Empty
MesajKonu: PhotoShop Yararlı Bilgiler   PhotoShop Yararlı Bilgiler Icon_minitimeC.tesi Nis. 17, 2010 9:18 am

PhotoShop, Yararlı bilgiler permalink


TYPE TOOL ve
TRANSFORM

Geçen
derslerde öğrendiğiniz "transform" çeşitleri ve
"type tool"
özelliklerini kullanarak bir uygulama yapmanızı
isteyeceğim."type
tool" aracı ile birlikte "tracking,baseline,size"
özelliklerini her
harf için farklı değerlere sahip olacak şekilde
kullanmanızı ve
oluşan yazımıza tüm "transform" şekillerini
(scale,rotate,skew.
distort,perspective)kullanmanızı isteyeceğim.Ancak
bu işlemleri
uygularkenbir sorun ile karşılaşacaksınız.Hadi siz deneyin
hemen
ardından dersimize devaö edelim ve sorunu çözelim.

"Transform"
işlemleri esnasında karşılaşmanızı beklediğim sorun yazımıza "distort"
ve
"perspective" araçlarının uygulanamamasıdır..Bu araçların
uygulanacağı
cisim önceden de belirttiğimiz gibi vektör olmayan solid
yüzeylerdir."Text
Tool" ile ürettiğimiz. Yazımız sold değil
vektöreldir.Bu vektörel
cismi solide çevirebilmek için "Layer"
menüsünden "Type" seçeneğinin
altındaki "Render Layer" komutunu
kullanmanız yeterlidir.Artık
"distort" ve "perspective" özelliklerinide
uygulayabilirsiniz.

RENKLER
ve PHOTOSHOP

Photoshop birçok
konuda olduğu gibi renkler
konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç
vakit kaybetmeden bu eşsiz
araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli
ilerleyen bir photoshop
kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların
üzerinde vakit
harcayınız."Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation,
Invert" .Bu
araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:"Image"
menüsünde ve "Adjust" seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4
channel
(kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve
minimum,maksimum
değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken
kırmızı,
G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk
aralığını
belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız
fotoğraflarınızın
veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal
renklerine
döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves: Level
mantığı ile
aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle
yapıyoruz.Eğrinin
üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek
istediğimiz
yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından
oluşan
dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir
butona
****lik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color
Balance: Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini;
açık,
orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta
kullanılır.

Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık
renk ayarları üzerinde değişiklik
yapmanızı sağlar.Tıpkı
televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation:
Dökümanımızın
renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi
sağlar.Eğer
"Colorize" aktif durumda ise aracın kullanımı
değişir.Tüm renkleri
belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir."Hue"
renk değerini,
"saturation" parlaklığı, "lightness" ise aydınlığı
temsil eder

Desature:Grafiğimizi
siyah-beyaz hale getirir.

Replace
Color:Replace’nin kelime
anlamı bir şeyi yenisiyle
değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir
rengi seçip onu diğer bir
renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective
Color:Kırmızı,
yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri
seçerek
dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok
kullanışlı
bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için
üzerinde
durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel
Mixer:Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç
daha...Grafiğimizdeki
kırmızı,mavi ve yeşillerin miktarlarındaki
oynamalaıı yapmamızı
sağlar

Invert:Grafiğimizin negatiflerini
alır.
Equalize:Grafiğimizdeki
aydınlık bölgeleri daha aydınlık
kılarak parlaklığı arttırır.

Threshold:Bitmap
grafiğinizin
aydınlık ve karanlık noktalarını açığa çıkartır veya
geri plana
iter."Threshold Level" ne kadar arttırılır ise canlı
noktalar o denli
açığa çıkar, ne kadar azaltılırsa kör noktalar o
denli açığa çıkar
.Sonuç grafik siyah-beyaz oluyor.

Posterize:Grafiğimizdeki
renk
sayı seviyesini belirlememizi sağlar.Örneğin 2 renk seviyeli, 3
renk
seviyeli, 7 renk seviyeli gibi...Açılan kutucuğa kaç
yazarsanız renk
sayı seviyesini o sayıya indirir.Unutulmaması
gereken sadece renk
sayısını indirdiğidir, dökümanı "Indexed Color"a
çevirmez.(8 bite
indirmez veya yükseltmez)

Variations:Grafiğinizin
üzerindeki
görsel olarak sarı, kırmızı, yeşil gibi renklerin
miktarını
arttırabiliyorsunuz.Bunun yanında aydınlık , karanlık
ayarlarını da
görsel bir şekilde yapabiliyorsunuz.Ayar çubuğu
"Fine"a yaklaştıkça ince
ayar;"Coarse"e yaklaştıkça kaba ayar moduna
geçilmiş olur.

NOT:Web
grafikleri genellikle az yer
kaplamalıdırlar ve bu nedenle "Image"
menüzünden "Adjust"
seçeneğindeki "Indexed Color"a
dönüştürülmelidirler.Bu seçenek
grafiğimizi 256 renge dönüştürür ve
dosya boyutunu azaltır.Fakat bu
seferde grfaiklerinize uygulanacak
efektler ve araçlar çok azdır

PHOTOSHOP
ve ACTIVONLAR ÜZERİNE

Actionlar
bir çeşit photoshop makro
dosyalarıdır.Bir dizi işlemi ardı ardına tek
tuşa tıklamakla
yaptırmanızı sağlar.Örneğin birçok dokümanı siyah-beyaz
hale getirip
boyutunu 100x100 sabit değerine getirmek istiyorsunuz...Bu
adımları
sırasıyla takip edersiniz ve her dökümana tek tıklama ile
uygulatabilirsiniz.

Genel
olarak actionların yanlış anlaşıldığı
görüşündeyim.Actionlar
bildiğiniz komutları ardı ardına dizerek size
işlemlerinizde
kolaylık sağlayacak dosyalardır.Asla bir bilmediğiniz bir
efektin
action dosyasını download edip uygulayarak grafikler üretmek
değildir.Örneğin
sürekli e-posta yoluyla sorduğunuz "TV LINES"ın action
dosyasını
bulmak değildir bir photoshop kullanıcısının işi.

O
tekniği
öğrenip hız kazanmak ve enerjiden tasarruf etmek için kendi
oluşturmasıdır.Bu
amaç dışı kullanımlar nedeniyle size öğretici bir
özellik
taşımadığını aksine kullanıcıyı tembelliğe ***ürdüğünü
düşünüyorum.

Sizin
yapacağınız actionlardan kaçmak değildir tabi
ki,elinize geçen
action dosyalarını incelemek ve hangi işlemleri hangi
sıra ile neden
yaptığını anlamaktır.Bu şekilde onları çok yararlı bir
amaç için
kullanmış oluruz.

LAYER EFEKT(katman efektleri) ve
ÖZELLİKLERİ

Katmanları
önceki konularımızda hatırladığınız üzere
asetet olarak
düşünebileceğimizi söylemiştik.Ancak bu şeffaf kağıtların
çeşitli
özellikleri olabiliyor.Tam geçirgen, yarı geçirgen ve bunlar
gibi...Photoshop’ta
bu özellikler çok çeşitlidir.Bunlar
sırasıyla;"Normal , Dissolve ,
Multiply, Screen, Overlay, Soft Light,
Hard Light, Color dodge,
Color Burn, Darken, Lighten, Difference,
Exclusive, Hue,
Saturation,Color,Luminosity"dir.Şimdi sırayla bu bize
çok yabancı
terimleri öğrenelim.

Normal:Sıradan asetat
katmanıdır.Şeffaflığı
"Opacity" adlı bölümden değiştirilebilir.%o değeri
tam geçirgen
(şeffaf)dır.%100 değeri de geçirgen olmayan katman
özelliğini
verir.Ara değerlerde gezinerek o anki çalışmanıza en uygun
geçirgenlik
seviyesini belirkeyebilirsiniz.

Dissolve:Türkçe
karşılığı
"dağılma","erime" dir.Uyguladığınız katmandaki feather
görünümündeki
bölümleri kendi özel dağılma algoritmasına göre
düzenler,Bu efekt
daha çok pürüzlü,dağınık,kirli çizgi veya yüzeylerin
yapımında
kullanılır.Daha iyi anlayabilmek için Photoshop’unuzda bir
örnek
yapın.

Multiply:İki kaymanı birbirine kombine eder.Sanki
iki
şeffaf kağıdı ardı ardına koyup onların içerisinden bakıyormuşuz
gibi...Ancak
sonuçta elde edilen görüntü siyah renklerin hakim olduğu
koyu bir
görüntüdür.Eğer bu etkinin kullanıldığı katmanda siyah renk
varsa
aynen değişime uğramadan siyah olarak sonuca yansır.Beyaz renk
varsa
beyaz reng,n üzerine geldiği renık değişmeden aynen
bırakılır.Matematiksel
algoritması etkileşen iki rengin R,G,B değerleri
çarpılır ve sonuç
255’e bölünür.Böylece oluşan rakamlar sırasıyla sonuç
renginin
R,G,B’sini oluşturur.

Screen:İki image’in birbirine
kombine
edilmesiyle bu defa açık renklerin hakim olduğu bir görüntü elde

edilir. Daha teknik açıklayacak olursak iki fotoğraf negatifi üst üste
konulup
fotoğrafın foto kağıdına basılması ile oluşan görüntü elde
edilir.Beyaz
renk etkiyen renk de olsa etki edilen de olsa sonuç
beyazdır.Siyah
ise birlikte kombineye girdiği rengi değiştirmez.Bu araç
kısaca
katmanların zıt renklerine(invert) multiple işlemini uygular.Bu
nedenle
Multpily’nin düşmanıdır diyebilirizFPRIVATE "TYPE=PICT;ALT="

Overlay:Bu
efekt tamamiyle "Multiply" ile "Screen" efektlerinin orta noktasını
bulmak
için üretilmiştir.

Soft Light:Bu efekt hafif şiddettek,
bir
spot ışığın verdiği etkiyi vermek için üretilmiştir.Kimi renk
değerlerini
"Multiply" eder. Kimilerini ise "Screen"...Etki eden renk
koyu ise
"Multiply" ;açık ise "Screen" uygular.Sonuçta oluşan image’ın
kontrastının
(zıtlık) yüksek olacağını söyleyebiliriz.Çünkü açık renkler
daha
açılır,koyu renkler ise daha koyulaşır.

Hard Light: "Soft
Light"ın
daha şiddetli olan bir çeşididir.Bu defa etkiyen renk siyah ise

sonuç kesin olarak siyah; beyaz ise sonuç kesin beyazdır.

Color
Dodge:Photoshop’un
en etkileyici efektlerinden biridir ve benim kişisel
favorim
olduğunu söyleyebilirim. Bu etki ile uygulanan
renk,uygulayıcının
renk değerlerine bağlı kalarak parlaklaştırılır.

Color
Burn:
"Color Dodge"ın tamamen karşıtıdır.Yanma, kor ateşi gibi amaçlar
için
kullanılabilir.

Darken:Etkileşen renklerden koyu olankarı
baskın
kılar.

Lighten: "Darken"ın tam karşıtıdır.

Difference:
Etkileşen renklerden daha açık tonda olanı bulur ve diğer renkten bu
rengin
R,G ve B değerlerini çıkartır

Exclusion: "Difference" ile

çalışma mantığı aynıdır ancak daha yumuşak sonuçlar verir.Siyah rengin
etkileşiminden
siyah renk doğar.Beyaz rengin etkileşiminden uygulanan
rengin
karlıt rengi oluşur.Ara tonlarda da yine uygulanan rengin karşıt
rengi
sonuç olarak elde dilir.
Hue:Etki eden renk ile atki edilenin
"Hue"
değeri kombine edilir."Saturation" ve "Luminosity" değerleri
değişmez.

Saturation:
"Saturation" rengin şiddetidir
diyebiliriz.Etki eden ile edilenin
kombinasyonu sonucunda üretilen renk
elde edilir."Hue" ve
"Luminosity" değerleri değişmez.

Color:Rengin
farklı bir
şeffaf katmanının diğer katmanlara etkimesidir.Daha
anlaşılır bir
anlatım yapmak gerekirse renkli güneş gözlüklerini
(turuncu,mavi,yeşil)
taktığınızda etrafınızı sırf o rengin tonlarında
görmeniz sonucunu
yaratır.

Luminosity: "Luminosity" rengin
parlaklığıdır.Etki
eden renk ile etkiyen rengin "Luminosity" değerleri
kombine
edilir."Hue" ve "Saturation" değerleri değişmez."Color" efektine

benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz.

Yukarıda anlatılan katman
özellikleri tanımları gereği size karmaşık, akılda kalmaz görünmüş
olabilir.Bu
anlatımları kesinlikle aklınızda tutmak gibi bir gereksinim
duymayacaksınız.Kafanızdan
geçirdiğiniz bir görüntüyü elde etmek için
her katman modunu tek
tek deneyin, belki de oluşturmak istediğiniz
görüntülerden daha
iyilerini tesadüfen üretebilirsiniz.

Öneriler

Daha

doğal görüntüler elde etmek için "Color Burn" ve "Color Dodge" gibi
ekstrem
efektleri %100 opacity ile kullanmamaya çalışın.Uygun değerler
%10
ile % 80 arasındadır.Tabi bazı durumlar hariç...

"Color
Dodge"
efekti ile açık renkler özellikle beyaz kullanmak hoş sonuçlar
doğuracaktır.Çok
koyu renkli zeminlere uygulamaktan kaçının çünkü çok
koyu zeminler
bu efektin etkisini öldürür.

"Color Burn" efekti
ile koyu
renkler özellikle siyah kullanın.Çok açık renkli zeminler bu
efektin
etkisini yok edeceğinden bu tür zeminlere pek uygulanmamalıdır.

"Overlay"
efektini kullanırken mutlaka beyaz rengin verdiği etkiyi görmelisiniz
"Opacity"nin
%50 nin altında olması daha iyi sonuçlar verecektir.

ÖĞRENMEDİĞİMİZ
BİR ŞEY KALMASIN

Define Pattern:Bu komutu açıklamadan önce
"Pattern"in
ne olduğundan bahsetmek gereğini düşünüyorum.Pattern’in
kelime
anlamı "desendir".Bir yüzeyi bir desen ile kaplamak
isteyebilirsiniz.Bunu
tabi ki sizinde tahmin ettiğiniz gibi copy paste
yöntemi ile
yapamayız .10 cm karelik bir yüzeyi 1 cm karelik bir desenle

kaplamamız için tam 100 kere paste işlemi yapmamız gerekecektir.Bu
yöntem
de asla kabul edemeyeceğimiz kadar uğraştırıcı ve zaman
alıcıdır.Bu
desenler Photoshop’ta ve bir çok gelişmiş programda copy ile

aldığınız bir sprite değil de pattern olarak adlandırılmış özel bir
objedir.Sprite’ler
paste edilebilir ancak döşenemezler.
(non-tileable).Pattern’lar da
döşenebilir ama paste paste
edilemezler.Döşeme işlemi için bu özel
obje geliştirilmiştir.Belirli bir
bölge seçim aracı ile seçilir ve
"edit" menüsünden "define
pattern"seçilir.Böylece seçilen alan desen
olarak hafızaya alınır.Bu
işlemden sonra istediğiniz kadar copy
işlemi yapın bir sonraki "define
pattern" işlemine kadar hafızadaki
desen bilgisi değişmez.Peki desenleri
nasıl kullanacağız?

Fill:Belirli
bir seçim alanını veya katmanı
belirlenen bir renkte veya önceden
belirlenmiş bir desen ile boyamayı
sağlar.

Contents: Doldurma
işlemini yaparken neyin kullanıldığını
bu bölümde
belirleyebiliyoruz.Örneğin;"foreground color" paletinizdeki
çizim
rengi;"backround color" paletinizdeki çizim
rengi;"pattern","define
pattern" ile hafızaya aldığınız
desen;"history","undo" yapılmayı
bekleyen geçmişteki düzeltmeler;"black"
siyah renk;"%50 Gray" siyah
ile beyazın tam ortasında bulunan
gri;"white" ise beyaz renktir.

Blending

Opacity:Etki

yüzdesi...%100 en etkili;%0 en etkisizdir.Buna resmin saydamlık
oranı da
denebilir.Opacity değeri azaldıkça resim arkasını daha çok
gösterecektir.

Mode:Bu
konumuzda öğrendiğimiz katman efektlerini
bu bölümde boyama
işlememiz esnasında kullanma şansımız var.

Preserve

Transparency:Bu seçenek seçili olduğu sürece yaptığınız işlemler
katmandaki
şeffaf olmayanbölgelere etki edecek, şeffaf olan bölgelere
dokunmayacaktır.Bu
seçenek Photoshop genelinde birçok yerde karşımıza
çıkabilir,herzaman
aynı işlevdedir.

FILTERS (FİLTRELER)

Bu
bölümde
sadece render edilmiş objelere veya şeffaflık değeri %0 dan
yüksek
olan yüzeylere uygulanan efekt türlerimizi tanıyacağız.Listemizin

çok uzun olması nedeniyle ve Photoshop’un 5’ten önceki versiyonlarını
kullanan
arkadaşlarımızın olduğunu dğşğnerek 4.0 , 5.0 veya 5.5’de ortak

olan filtreleri açıklayacağız.Bu küçük çaplı rehberi saklayarak
takıldığınızda
başvurabileceğiniz bir kaynak olarak
kullanabilirsiniz.Anlatılanları
ezberlemenize gerek
yoktur,takıldığınızda bak.Vakit kaybetmeden
başlayalım.

ARTISTIC

Colored
Pencil: "Colored Pencil"
aracı bir imajı veya bir seçim alanına
"stylize" işlemini uygular ve
renkli köşeler elde eder.Bu köşeleri
kaynak imaj ile
birleştirir.Aslında filtrenin tam olarak yaptığı bir
renk haritesi
çıkarmak ve bu haritada baskın olan renkleri alarak "Cross
Hatch"
etkisini de birleştirerek ilgi çekici ancak çok özel olmayan
fırça
darbeleri oluşturmaktır.Genellikle father ile birlikte
kullanıldığında
yağlı boya çalışma etkisi verdiğini söyleyebiliriz.

Cutout:İstediğiniz
renk sayısına indirmek üzere imajdaki köşeleri basitleştirip sayısını
ve
detayını azaltmayı sağlar.Sonuç olarak yarattığı köşeler ve çizgiler
anti-alias
özelliği taşıması nedeniyle hatlar yumuşaktır.Bu filtreyi en
uygun
şekilde kullanabilmeniz için kontrastı yüksek grafikler
kullanmanızı
öneririm.

Dry Brush: Klasik kuru boya etkisini
vermek için
yaratılmıştır.Renkler arasındaki geçişleri en aza indirir,
kenarları
rastgele bükülmeler ve anti-alias’li olarak oluşturur.

Film

Grain:Bu filtre negatifler üzerindeki tozların fotoğrafa yansıttığı
etkiyi
vermek için oluşturulmuştur.Bir tür kirlenme etkisi veriri ancak
diğerlerinden
farkı beyaz kirler fotoğrafı aydınlatır siyahlar
koyulaştırır.Genellikle
yazılar üzerinde iyi etkiler verebiliyor.

Frescozellik

olarak "dry brush"a benzemektedir ancak bu araçta koyu renkler daha çok
koyulaştırılır ve kenarları daha keskinleştirilir.Sonuçta kontrastı
yüksek
bir görüntü elde edilir.

Neon Glow:En ilginç filtrelerden
birisidir.Uyguladığınız
bölgelerin renklerine göre iki veya üç renk tonu
içeren sonuçlar
üretir.

Paint Daubs:İmajdaki köşeleri belirler
ve bütün bu
köşelere matematiksel bir algoritma uygulayarak
sertleştirir.

Palette
Knife:Paletteki renk sayısını diğerlerinden
farklı bir yöntemle
azaltır ve az renkli keskin hatları olan bir imaj
oluşturur.

Plastic
Wrap:İmajınızdaki kenarları tesbit eder ve bu
kenarları
kabarıklaştırarak aydınlanma etkisi verir.Böylece imaja boyut
kazandırır.

Poster
Edges:İmajı posterize denilen renk sayısı
azaltma işlemine tabi
tutar ve kenarlara siyah detaylar ekler.

Rough
Pastels:Bir
doku dosyasını kullanarak imajın kenarlarını geliştirir.

Smudge
Stick:Birbirine karıştırılmış pastel veya tebeşirle boyanmış bir bezin
kağıt
üzerindeki etkisi gibi bir sonuç yaratır.

Sponge:Çok hoş
bir
filtredir.Kamuflaj bayraklarından buzlu cam atkilerine kadar birçok
imaj
geliştirme aracıdır.

Underpainting:İmajı kumaşa kaplama
havası
verme aracıdır.

Watercolor:Fresco filtresine
benzemektedir.İmajdaki
kenarlara sulu boya etkisini verir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Takii
Admin
Admin
Takii


Zodyak Zodyak : Başak çin astrolojisi çin astrolojisi : Köpek Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 627 Karma Karma : 1558 Rep Rep : 3 Doğum tarihi Doğum tarihi : 25/08/94 Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 16/04/10 Yaş Yaş : 29 Nerden Nerden : aLmanya İş/Hobiler İş/Hobiler : footbaLL biLardo ....

PhotoShop Yararlı Bilgiler Empty
MesajKonu: Geri: PhotoShop Yararlı Bilgiler   PhotoShop Yararlı Bilgiler Icon_minitimeC.tesi Nis. 17, 2010 9:47 am

Tesekkürler..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://eglentr.forum.st
 
PhotoShop Yararlı Bilgiler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Grafik Tasarim :: Photoshop :: Photoshop Dersleri-
Buraya geçin: